Framme

Har kommit fram i en enda bit trots otroliga farofyllda momment.
Akte fredag kvall hemifran, ihallande regn hela vagen ner till Trelleborg, steg pa baten, surade fast hojen och letade reda pa en soffa. Som tur var hittade bade soffa och en tysk knutte som jag drack lite birra och snackade med. Dagen efter bar det av till Berlin, en liten stracka pa bara 240 km. Tillbringa en dag dar med att slappa och sova lite, at ute pa kvallen och sondag morgon bar det av igen. Handelselos resa fram till Budapest, bara en stracka pa nagra hundra km i Tjeckien dar motorvagen bestar av rektanguljera betongplattor sa man studsade upp o ner som i helvete mycket.
Mandag morgon efter en natt pa motell innan Budapest fortsatte jag mot gransen och dar borjade varsta biten av resan
Smalla vagar, gjorda for 3 bilar om dan och en lastbil i veckan pa kommunist tiden...
Idag ar traffiken tusenfalt mer an vad de hade tankt da... lastbilar, billar, hast o vagn, hemmagjorda motoriserade vedklyv/vedkap, kossor, hundar, katter och sa klart hons...
Hastigheten ar tydligen nanstans runt 80 men alla javlar och deras morsor kor i 120 minst och oavsett sikt och mojlighet sa ska de fan i mig kora om allt som finns framfor de. Det spelar ingen roll att de bara avanserar 4 meter, de ska prompt gora det... Om man vagar bromsa for att undvika de otaliga hall som finns pa vagen, omedelbart svordomar, biltuttor och lyfta navar haglar.  Om sa det finns ett abyss framfor dig och du saktar ner for att undvika det, so ska rumanen vara den forste som trillar i, bara han far kora om...
Tog sammanlagt mer tid att korsa Rumanien an vad det tog mig att korsa 4 andra lander..
Men o andra sidan, vilket natur det finns har! aldrig nansin har jag sett eller ens vetat att det finns nat sa vackert...
Nasta gang jag kommer hit det far bli pa en battre lampad cykel an vad jag har nu... en Varadero vore nog perfekt...
Framtida projekt dock...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0