Matchmaking

Alla javla slaktingar forosker parra mig med nan... ta den har tjejen, hon ar bra pa att lagga mat!, ta den hara tjejen istallet, hon ar lakare! vad sags om den har tjejen, hon ar vette fan vilken hojdare inom vette fan vilken bransch....
Mardrommen varje gang jag vagar visa mig i hemlandet, alla javla slaktingar kanner nan som kan vara en bra fru...
Men vem fan fragar de tjejerna om vad de tycker? kanske de vill vara egna? kanske de har andra planer? O andra sidan sa ar jag bra make material...  Just hemkommen fran min kusin... hon holl pa att fixa till lite godsaker och bad sin kille ta o torka en skal att lagga grejerna i... fanskapet rorde inte en fena! for helvete.... hade det varit sa svart att torka skalhelvetet?
En annan kusin, manlig gris denna gangen, behandlade sin tjej som hon vore varsta dumma kossan, precis samma som tjej kusinens kille... Ar det sa svart att visa lite hansyn och respekt? Jag kanske ar fan i mig inte den basta killen pa denna jord, men jag ar fan i mig tacksam att jag har sluppit undan den dar mentaliteten och lart mig lite hyfs... inte ens brorsan ar battre... hade hogre tankar om han. Inte sa svart att hjalpa till lite. Aja, vad ska man saga..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0